רבה של מולדובה מספר על קליטת הפליטים | האזינו

נתי קאליש No Comments on רבה של מולדובה מספר על קליטת הפליטים | האזינו

בעקבות המצב הקשה באוקראינה רבים מהיהודים עברו את הגבול למולדובה שם הם התקבלו בחום ע"י הקהילה היהודית | הרב נחמיה רוטנברג שוחח בתכנית "דיבור יהודי" עם הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה שסיפר על פעילות קליטת הפליטים מאוקראינה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתכנית "דיבור יהודי" שוחח הרב נחמיה רוטנברג עם הרב פנחס זלצמן בהעיר קישינוד בירת מולדבה, הרב סיפר בשיחה על מבצעי קבלת הפליטים היהודים מאוקראינה במהלך הימים האחרונים.

הרב זלצמן: "לפני כשבוע וחצי הכנו בקהילה תכנית שקיבלנו עליה את ברכתה של ממשלת ישראל, השגריר במקום עזר לנו עם כל הבירוקרטיה. קיבלנו לפחות 1000 פליטים שאת חלקם העברנו לרומניה ואת השאר אנו מארחים בבתי מלון באזור" סיפר הרב.

"הוצאנו במהלך השבת 800 מנות כשרות לאנשים שנמצאים פה" המשיך הרב: "המחסנים של המזון שלנו מתרוקנים אל אף ההיערכות המוקדמת. אני חייב לציין עורכת דין בשם ענבר נאכט, קרובת משפחה של אחד מהרוגי אסון מירון שתרמה לנו סכום נכבד לפעילות שאנו עושים עכשיו" אמר הרב.

הרב המשיך לספר: "מחיר השכרת האוטובוסים והמיניבוסים על מנת להביא אנשים מהגבול עלו פי עשרה מהמחיר הרגיל, גם חדרים פנויים בבתי מלון אין בכלל בעיר, העיר קלטה בערך מאה אלף פליטים מאוקראינה" שיתף הרב.

רבה של מולדובה המשיך: "אנחנו פועלים בתיאום מלא עם כל הגורמים בשטח, ועם גורמים של משרד החוץ בישראל, אנו משתדלים שבכל נקודת גבול יהיה נציגות שלנו, אנשים הגיעו לפה כמעט בלי בגדים ובלי כלום, רובם הגיעו עם תיק אחד" שיתף הרב.

 

 



0 תגובות